söndag 6 april 2014

And we continue as we where, and are always the same.

Varsamt nu, försiktigt. Måste lära om på nytt, måste ta det, andas. Andas och släppa taget. Jag har gjort det förr. Det går att göra igen- jag vet jag känner igen. Jag tycker om att andas. Att finnas att tänka. Jag gör det långsamt. Jag håller din hand i min. vi håller varandra. Vi älskar. Det tar ett tag. Utanför fönstret vaknar livet, hundar skäller i fjärran. Solen glittrar försiktigt i utkanten av mina ögonlock. Jag hade tagit dig för givet, men inte idag.  Den gula klänningen känns sidenmjuk mot min bara hud. Jag vill skriva om mig. Jag vill tala om mig.

Jag ligger här. På en säng. I mitt. Rum. Med ett fönster. Det vetter ut mot en trädgård, och sedan en annan trädgård och sedan en annan en annan en annan. Vi öppnar fönstret. Släpper in ljuset, släpper in luften. Mina armar värker lite. Andas.
Måste komma ihåg att andas. Utanför skäller hundarna. Beskriva med ord. Röra mig med ord. Varje dag. svenska är inte längre mitt språk. Jag har tappat bort språken. Längtar efter att hitta det nya, uttrycka mina känslor på deras sätt, med deras ord, med deras ljud. Vill förstå och bli förstådd. Vill andas.
Längtar efter tystnaden.
Efter lugn i själen. Har hittat själsfränder att vila ögonen i. vill lära mig,
Älska.
Tappa mig i orden.
Tappa mig i någon annan. Våga älska
Vara mig.

Det är mörkt, utanför, inuti. Men det är ljust också. Blodet strömmar till. armen vaknar långsamt det känns som att livet strömmar igenom den, kallt. Handen mot hjärtat. Måste ha tålamod. Lära mig.
Andas.
Vi är tysta.
Jag tycker om tystnaden. Låt oss hålla andan tillsammans. Låt oss hålla handen mot ögonlocken. Mjukt viskande. Dina andetag. Rör vid mina. Hålla varsamt.
Snart kommer nya ansikten. Jag vill bara vara i tystnaden.
Tystnaden inuti.

Andas. 

-----english translation-----

Gently now , gently . Have to learn all over again , have to take it , breathe . Breathe and let go. I 've done it before . It is possible to do again - I know I recognize. I like to breathe. Should be thinking . I do it slowly. I hold your hand in mine . we hold each other. We love . It takes a while . Outside the window waking life, dogs barking in distance. The sun shimmer gently on the edge of my eyelids . I had taken you for granted , but not today. The yellow dress feels soft against my bare skin . I want to write about me . I want to talk about me .

I lie here . On a bed. In my . Room . With a window. It looks out onto a garden , and then another garden and then another another another . We open the window. Let in the light, let in air. My arms aches.
 Breathe .
Must remember to breathe. Outside the barking dogs. Describe with words. Touch me with words. Every day . Swedish is no longer my language . I have lost languages. Longs to find the new , to express my feelings on their way , with their words, with their sounds . Want to understand and be understood . Want to breathe.
Longing for silence.
After the peace of the soul. Have found soulmates to rest eyes in. want to learn ,
Loving .
Drop me in words .
Drop me into someone else. dare to love
Be me .

It's dark , outside, inside. But it's light too. The blood flows to . arm wakes slowly it feels like life flowing through it, cold. The hand against heart . Must have patience . Teach me.
Breathe .
We are quiet .
I enjoy the silence. Let's keep the spirit together . Let's hold hands on the eyelids. Soft whisper. Your breath . Touch mine. Keep with care.
Soon, new faces. I just want to be in silence.
The silence inside.
Breathe .

1 kommentar: