fredag 4 april 2014

One month. We like to believe.

"One day we will all be the creatures that created us
one day we grow up
to be those who we are supposed to be,
one day we need others to tell us what is necessary for us to grow

we need to be told
we need to hold on
we need the need.
I need you


Det snurrar I mitt huvud jag kan inte förklara vad det är. Jag vet inte heller om jag har lust att veta det är så mycket som händer. Jag ramlar runt i cirklar, jag tappar greppet jag ställer mig upp igen. Jag har många hundra kärleks förklaringar till dig som du aldrig kommer få höra. Mitt finger värker för jag brände det på ett lock som var för varmt. Jag hör vinden utanför mitt fönster, är det samma vind som blåste dig i ansiktet när du cyklade i morse. Kan vinden färdas så långt, hur lång tid tar det för vinden att färdas över havet hela vägen till dig. om jag kastar en flaskpost i havet, får du den då?

Snart alldeles strax måste jag gå. Jag måste packa min väska, jag måste bära min kropp och röra mina fötter ovanför jordskorpan. Idag är inte en sådan dag idag är en sådan dag när jag mest vill ligga under en bar himmel, och bara vara jag vill gråta rakt ut i himlahavet. Jag vet inte varför. Jag vet inte varför mina tankar ramlar ut såhär idag. Jag vet inte varför orden tappar fäste i gommen varför jag inte kan hålla din hand.
Jag har så långa ben, de kan inte hålla uppe sig själva de ramlar hela tiden. jag vet inte varför. Jag måste hålla i någonting. Jag famlar i mörkret, går i cirklar, såsom du pratar. Du sa cirklar, att vi rörde oss, rör oss i cirklar, är det fortfarande så? Vet du vad, jag älskar dig. jag tänker på dig. ofta.
Nästan varje dag-
Ibland glömmer jag bort att tänka
Då leker jag istället.
Då ser jag allting nytt och glatt och vackert. Och jag uppslukas av alla de här vackra. Nya själarna.
Kanske är det bara mitt sätt att fly på. kanske flyr jag hela tiden från mig själv.
Vem är jag.
Hur slutar jag att fly. Hur ska jag våga. Hon sa jag vill se hela din själ-
Jag tänkte, har du inte redan sett den?
Om inte då vet jag inte hur jag ska visa dig.
Du måste kanske hålla min hand
Ha tålamod

Jag är inte så liten som jag verkar"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar